Funderingar, babbel, jag

Jag har funderat några dagar på två ämnen jag vill skriva om, men jag har så mycket att säga om dom sakerna så innan jag skriver om det så måste jag begränsa mig lite för att undvika värsta långdragna inlägg. Jag kände endå att jag ville skriva lite inatt. Daniel sover och jag har precis kommit från jobbet. Det har vart en ganska lång dag. Började med att jag stressade till jobbet för att senare inse att jag åkt en timme för tidigt, snurrig människa jag e. Men det var hel lungt. Jag käkade lite BK och gick och sola medan tiden gick. Rätt skönt att göra lite för sig själv. Efter ena jobbet åkte jag till det andra. Blev en ganska lång dag så nu är jag trött. Fick dock jäkligt glada nyheter av min kära vän Emma mitt på dagen vilket gav lite nya krafter. Tack Emma <3
Kommer hem helt dö trött och möts av mina fina hundar i dörren. Massa pussar fick jag. Fanns en kall öl kvar i kylen oxå :)
Jag har bestämt mig för att bara tänka på det bra som finns i livet. Och svårigheterna behövs för att man ska fortsätta kämpa. Sen behöver inte svårigheterna bli svårare än vi gör dom. Man måste lixom inte gräva ner sig och deppa. Det hjälper aldrig. Det hjälper inte att gnälla. Hjälper inte att gråta och absolut inte att ge upp. Man blir bara en energi tjyv som kommer dragandes med sina problem som man faktiskt oftast skapat själv. Andras problem som man gör till sina egna är ännu mer onödiga. Jag ska sluta gnälla och dra ner mig själv och andra. Sjukt oklädsamt och tröttsamt. Man får ju fan ha lite själv distans och fråga sig själv om ens problem verkligen är så stora eller om man bara självömkar. Iallafall jag. Så mycket tid jag slösat i mitt liv på att vara bitter, arg, ledsen, svartsjuk, avundsjuk, missunnsam, tråkig, gnällig. Tagit till mig andras problem som att dom vore mina, brytt mig om folk som jag egentligen skiter i om jag tänker efter. Nä denna värld har så mycket saker som kan få oss att må bra, så istället för att ägna min tid åt att gräva ner mig i problem så ska jag ta vara på allt livet har att erbjuda. Det finns ju inte mycket tid om man tänker efter... Sen hur andra uppfattar hur jag lever mitt liv, det får bli deras problem.
På fredag så är det after work med jobbet, sen natt tåget till Helsingborg! Härliga fina Helsingborg. Som jag och Fanny ska härja i den stan denna helg, sweeeeet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0