Kassa dagar ger huvudvärk =/

Ibland när jag har en dålig dag så är det svårt att känna att det faktiskt bara är en dålig dag. Jag blandar lixom in hela mitt liv i det som att det är ett dåligt liv.. Fattar ni? Det är svårt att förklara men om jag säger såhär. En dålig dag kan alla ha. Det kan bero på att man är trött (som jag idag), eller lite krasslig (som idag). Det kan vara att vädret är tradigt och påverkar humöret. Vissa kan skaka av sig känslan och tänka att det blir bättre imorrn. Det kan jag också göra ibland, men ganska ofta så har jag svårt för det. Jag känner det som att allt är kasst istället.

Jag mår såhär för livet är så jävla kasst, människor är falska, jag stampar på samma ställe, det regnar ALLTID när jag ska ha uterundan på jobb!!

Sen vaknar jag nästa dag och så har det gått över, för det var just bara en dålig dag.
Men hela den dagen ska jag gå runt och klanka ner på allt som har med min tillvaro att göra. Det är rätt jobbigt, och om jag då agerat på mina negativa tankar och snäst av någon eller skitit i att göra nått jag skulle göra, så blir det svårare att vakna och det har gått över. Det lixom lämnar spår.
Varför måste man då ha dåliga dagar? Är det för att man ska uppskatta när man har bra dagar? Kan det inte räcka med vanliga och bra dagar som kontrast?
Men idag så vet jag varför jag har en dålig dag. Jag är sjukt trött för jag kan inte sova, jag är sjuk, jag är pank och absolut ingen lust att jobba imorrn!
Den här dåliga dagen innebär för mig att jag är sur på dej, lite besviken på dej, ont i magen för jag vet inte hur det ska gå ihop ekonomiskt och sen lite irriterad på nästan alla. Jag vill skrika och hävda mig och strunta i att jobba imorrn.
Det jag SKA göra är att lägga mig nu, mysa med hunden, sluta försöka ha ihjäl er i mina tankar och förhoppningsvis känna mig mer peppad för jobbet imorrn. Kram och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0