Things do change <3

Jag tänkte försöka komma igång med skrivandet här igen. Det är trotts allt ganska skoj att skriva, pluss att man kan återvända och läsa om sina tankar vid ett senare skede och inse att saker faktiskt förändras. Det gjorde jag nyss. Jag läste lite gamla inlägg och inser att jag fan mår så mycket bättre idag än jag gjorde för knappt ett år sen. Saker har faktiskt förändrats till det bättre. Hela min livssituation. Det ända jag drar med mig är mitt stundvis negativa tänk och känslor. Jag är lixom lite kvar i självömkan och negativitet.
Det som förändrats är att jag har ett jobb, jag har ett fast jävligt najs boende. Jag kan ta hand om mina hundar och jag är omgiven av mina vänner och min familj. Klart har jag en vän kvar i Hbg som jag saknar, en som jag förlorat men ingenting är perfekt.
Anyway.. det jag ville komma fram till är att det faktiskt gjorde skillnad att läsa mina egna ord som beskrev mina egna känslor. När jag har varit negativ här så har folk försökt att påminna mig om hur mycket bättre saker är nu, men jag har inte riktigt tagit in det. NU förstår jag, NU är jag banne mig några kilo lättare och tänker göra bättre ifrån mig. Jag tänker uppskatta och ta hand om dom som älskar mig och som jag älskar. Jag tänker jobba hårt, leva lite mindre hårt och bara vara.. Skönt det låter, bara vara :)
Men klart saker varit jobbiga, det kan man inte förneka. Det tänker jag inte heller. Det är starkare att visa sig svag ibland än att dumdristigt bita ihop och aldrig be om hjälp. Jag saknar, jag sörjer, jag HATAR att aldrig ha pengar. Jag ångrar.. Men livet är inte svart eller vitt. Det är en grå zon och man kan aldrig gå tillbaka så lika bra att släppa skiten. Varför fylla väskan med gammalt bagage så att den alltid är för full för att fylla med nya erfarenheter? Det förflutna är bara en tid som gått förbi och behöver inte vara något mer än så. Utan någon makt att påverka om du inte låter det.
NU ska jag bli den jag vill vara! Haha låter det inte lite som att jag gått med i en sekt? Have not!
KÄRLEK till min underbart fina familj! Kärlek till dej min älskade fina kille! Puss mina kära vänner som ställt upp nått enormt. BIG up till Fanny, systrarna och Towe! Utan er hade detta inte vart möjligt!!

Kommentarer
Postat av: Towe

söööööööta du, i löööve you. kul att du börjat skriva också :)

2010-08-01 @ 20:21:31
URL: http://taw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0