Dansa min docka

Jag börjar verkligen inse att jag blir äldre.. Det är helt galet hur alla dessa 18 åringar totalt tar över världen. Egenföretagare, framgångsrika, ute i svängen, total stylade från topp till tå... Herregud. Jag känner mig gammal. Dags att fint ställa sig längs bak i kön till ute ställena och släppa förbi unga flickor med rosiga kinder av lite för många glas vin på förfesten. Sen röjer dom, regerar dom ställena till stängning medan jag släpar min trötta röv hem vid två. Tiderna förändras må jag säga. När jag var arton funderade jag på om jag ens pallade ta mig till skolan. Efter skolan skulle jag resa runt i världen. Hade absolut inga tankar om att starta företag eller göra reklam för mig själv, blogga och knyta kontakter.
Nu vill jag bara göra en sak klar. Jag har absolut inga negativa saker att säga om dessa unga tjejer. Absolut inte! Det är starkt jobbat och jätte skönt för dom att slippa fundera på vad man ska bli tills man är 25 och hoppa mellan massa jobb. Tummen upp för er alla!
Men jag tycker det är ganska skönt endå att ha fått ta det i min takt. Ägnat de där slappe åren åt att fundera över vem jag är. Utvecklat min insida istället för min image. Jag vet vem jag är. Jag vet vad jag vill och jag är jävligt säker i mig själv. Det känns skönt. Så jag ställer mig gärna i hörnet med min öl och tittar med stora ögon på den nya generationen som dansar sig yra till musik jag inte riktigt förstår. Jag är på väg mot nått nytt...(däremot hade man kunnat ha lite nya fräscha kläder hahahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0