Lördag varje vecka

Lördag denna vecka också ? Vad ska man göra en lördag kväll? Nu är klockan runt åtta på kvällen. Spelat Yatzy och kollat på teve hittills. Pratat med mina systrar med.. Druckit typ 4 koppar te och fått koffein kick. Kollat på en ninja film med massa sprutande blod. Duschat, det gråa i håret har släppt lite så snart tittar nog det blonda fram igen ;) Käkat köttfärslimpa, smarrigt :)
Men nu då ? Min kära ligger och vilar, huvudvärk. Jag är inte trött, klockan är ju bara åtta for fuck sake (stavas det så?) FB har jag redan loggat in på tio ggr, inget nytt som hänt. Jag har en bra bok jag kanske borde läsa? Nja jag tror inte jag kommer kunna fokusera så mycket på att läsa, känns som att världen utanför rullar för snabbt, det är ju trotts allt Lördag! Dagen då allt händer, eller? Antingen så passerar denna kväll förbi obemärkt. En Lördag av många som bara glöms bort, eller så blir den ganska minnesvärd. I värsta fall ligger jag hemma imorrn med huvudvärk och missbrukar Timbuktus låt "The båtten is nådd"! (Tack Jason för denna underbara låt man kan svettas bort bakfyllan och ångest till). Men det var ju ett tag sen man var tvungen att ta till den faktiskt ;)
Nä nu dånar Mustasch i mina öron, härligt. Jag tror jag ska göra lite Tjejsaker nu när jag har Yasse-tid. Nagellack, hudkräm, noppa ögonbryn, lyssna på bra musik och bara vara..!
Trevlig helg önskar jag med en hysterisk bild från Sthlm :)

Kommentarer
Postat av: Mr

Jaså is båtten nådd?

Liten upplysning syrran! Botten is ALDRIG nådd! Det är ett bottenlöst hål, ingen botten, FAKTA!!!

Men det går alltid att låtsas, det känns lite lättare så, fast illusionen varar bara tills nästa fall.

Låten är ju bra och så men var verkligen botten nådd eller var det ett adjektiv för känslan av nåt ångestladdat?



Tror du att du når botten eller ska du simma närmre land? Sätt ner fötterna och testa, insatsen är i värsta fall energin och hoppet om att nå land. Men igen når du så kan du ju bara gå i land torka av dig och njuta av solskenet.



Reprisen av låten tyder på ett återkommande aha, förmodligen var botten inte nådd första, andra eller tredje gången som låten spelades av en bakfull ung dam.



Och vad finns på botten ingen nämner om fynden eller känslan av befrielsen att kunna stå stadigt, vilket man borde kunna göra på en botten. Golvet kan man stå på, t o m vila sig lite, varför inte på botten? Vad är skillnaden? Obekvämt kanske eller är det en påhittad botten?



Ordet känns missvisande när det sätts i samband med misär.

Den är ju knappast gränslös! Inte heller påhittad, fast det vet ju alla.

Spela låten "misären är slut" om det nu finns en sån vill säga. Det vore uppiggande att få höra.

Inger mer hopp om livet om inte annat.

2010-02-16 @ 00:23:24
URL: http://teleterror.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0