Osammanhängande babbel!

När man jobbar mycket så orkar man inte göra så mycket annat så därför har det blivit en massa inlägg här istället. Twittrar t.o.m. lite igen (twitter.com/hugsyn). Men nu ska jag försöka komma på vad jag ska skriva om. Igår låg jag och tänkte på gamla minnen, minnen jag är rädd att glömma för jag hade nästan redan gjort det. Hur ska man minnas allt då? Kanske ska scrap booka även fast det känns ganska lamt. Då behöver man inte vara orolig för att glömma det man vill minnas och så kan man släppa det så det finns plats att minnas annat.. Hmm lita struligt förklarat kanske.. Jaja
Det var egentligen inget jag tänkt att skriva om..
Jag såg SATC2 häromdagen.. Var bara tvungen att se den eftersom jag följt serien och såg förra filmen. Som jag misstänkte så var den inte speciellt bra. Det enda som jag fastnade för var Carries livskris. Hon börjar ju dilla med Big om att dom aldrig gör nått och att dom redan blitt ett gammalt gift par. Det sjuka är att jag kände igen mig i det. Skillnaden är väll att hon hade 40års kris och jag 20års kris haha!
Nä men jag fattar känslan precis. Vi är unga (inte jag och Carrie då, utan jag å min kille), tiden går snabbt! När jag tänker tillbaka på min 20års tid vill jag minnas att jag gjorde det mesta av den. Var ute, träffade folk, reste, sov för lite, m.m. Inte fan vill jag tänka tillbaka på mina glansdagar som sittandes i soffan med chips och en film. Va fan är det om?! Snart sitter jag där, 40 år, rynkig, hängpattar, MASSA ansvar, bäst före datumet utgått för lääänge sen (för nej, jag anser INTE att 40 är det nya 20!). DÅ är det dags att skaffa en bättre teve, ladda upp med fredagsmys och dra sig tillbaka. Inte nu, inte redan!
Ja, jag känner mig stressad, det gör jag, för denna tid kommer aldrig tillbaka.
Nu kanske jag drar till med en fördom, förlåt, men enligt min erfarenhet så är det ofta killarna som ser till att detta händer. Så fort dom haffat tjejen så slutar dom att gå ut och festa. Klagar om tjejen ska ut och festa. Som att allt det handlade om innan var att skaffa en tjej att sitta i soffan med. Tjejer å andra sidan vill gärna fortsätta sitt liv MED sin kille. Gå ut tillsammans, hitta på saker. Fast det kanske är åt bägge hållen beroende på vilken person man är. Behöver inte vara manligt och kvinnligt... Skit samma, nu babblar jag bara. Ska nog dricka en kopp kaffe och ta en cigg. Fundera över nått skoj att hitta på ;) Kraaaaaaaaaam
Bild från Öland :)

Kommentarer
Postat av: toooove

DIN SMMMMALE JÄÄÄVEL!!! Ha ha. Jag har letat överallt efter mitt tivoli linne...också ser man att du har det, din lila fuling :P glöm inte att ta med det när du vänder hem till helsingborg, saknar dej :)

2010-08-10 @ 02:27:19
URL: http://taw.blogg.se/
Postat av: jag

Jag fick ju det av dej när jag åkte.. Minns du inte det? Saknar dej med :) Puss

2010-08-10 @ 18:15:48
Postat av: Anonym

Läs och njut!!

https://lagen.nu/nyheter/lagar.html



Lag (2010:1048) om ändring i offentlighets- och sekretesslagen (2009:400)



2010-08-01



Författningstext



Förarbeten

Prop. 2009/10:216, bet. 2009/10:TU19, rskr. 2009/10:378

Omfattning

ändr. 44 kap. 4 §

Ikraft

2010-09-01

Rubrik

Lag (2010:1048) om ändring i offentlighets- och sekretesslagen (2009:400)

SFS-nummer

2010:1048



Lag (2010:1047) om ändring i lagen (1998:150) om allmän kameraövervakning



2010-08-01



Författningstext



Förarbeten

Prop. 2009/10:216, bet. 2009/10:TU19, rskr. 2009/10:378

Omfattning

ändr. 11 §

Ikraft

2010-09-01

Rubrik

Lag (2010:1047) om ändring i lagen (1998:150) om allmän kameraövervakning

SFS-nummer

2010:1047



2010-08-13 @ 05:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0