Första veckorna =)

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva lite om skolan. Har ju börjat på sjuksköterskelinjen på Lunds universitet för två veckor sen! Känns som att det har sjunkt in först nu. Det har varit jätte mycket info och nya sätt att studera så man har ju varit helt matt, men nu börjar allt falla på plats. Jag kommer att få slita men det känns att det är så värt det.

Nollningsveckan var skoj :) För er som inte vet vad det är (visste inte jag innan förra veckan) så är det typ spex som novichernas (vi gröngölingars) faddrar ställer till med för att vi ska lära känna varrandra, Lund och känna oss välkomna :) Dom brukar dra ut alla nya på olika äventyr som ofta innebär att vi får skämma ut oss i någon form av utstyrsel. Som tur är så är det vanligt i Lund så folk glodde inte så pass mycket hehe :)
Veckan följde med fester och sittningar med tema klädsel. Min faddergrupp klädde ut sig till cowboys. Jag var dock inte med den veckan för jag kunde inte, men jag har fått info och bilder =P
Igår var jag dock med på nation. Festade loss på Östgötas nation med mina kära klasskamrater.
Vad mer.. hmm.. Ja jag är med i Lunds nation nu. Har inte vart där så mycket, men det kommer det också vill jag lova.
Mina blåmärken på knäna ska bara läka först.. ja ni kan ju dra era slutsattser själva ;)

Det som följer nu är ett grupparbete om sjuksköterskeproffesionen och läsa en sex sidor lång vetenskaplig artikel på engelska.. Lagom skoj.. Nu drar det igång på allvar!
Klara färdiga gå...!

Kommentarer
Postat av: bina

önskar dig all lycka gumman, men jag vet att detta fixar du såklart! ;D puss!

2009-01-31 @ 12:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0