Beror det på mörkret?

På sista tiden har det varit ganska mycket tjaffs och förvirring med relationer runt mig. Inte bara som har med mig att göra, men det känns bara som att folk inte kan betee sig. Kanske kan inte jag det heller, antagligen inte, men det känns bara som att denna årstid med mörkret har påverkat folk alldelles för mycket :(
Vänner som blir osams, familj som bråkar med varandra, osv.
När det är vinter och mörkt så borde man försöka samsas och mysa tillsammans istället för att ta ut sin frustration och ilska med full styrka, på någon som inte förtjänar det egentligen. Jag kanske uttrycker mig lite vagt, men det är för att jag inte vill hänga ut någon eller blotta för mycket av mig själv.. Dom som känner mig vet vad det handlar om iallafall.
Men det jag vill komma fram till är att även om det känns motigt och trist med en sol som går ner innan man hunnit ut, så måste man försöka peppa upp sig. Vintern kommer ju faktiskt varje år, och det är faktiskt mycket som är fint med den också. Man kan tex passa på att umgås med vänner och mysa, kolla på film och försöka landa i sig själv.. till skillnad från sommaren då alla bara far runt och jagar solsken.
Jag hoppas bara att allt löser sig snart mellan alla.. Men vissa saker går inte att göra ogjorda dock.

Jag och min N ska iallafall till Malmö imorrn och närvara vid min kära systers slutproduktion i radio. Det ska bli jätte skoj. Inte ofta man gör sånt. Ska ta med lite mat och dricka och ha det gött :) Jag tänker inte dras ner av allas dystra miner. Jag har faktiskt aldrig tidigare påverkats av mörka årstider. Jag känner ett lugn i det, man får vara ifred och det är helt ok att tacka nej till festligheter med kylan som ursäkt ;)

Nu ska jag försöka få tag i min fina Bina.. kanske äta lite och bara vara glad att jag har så många att bry mig om och som bryr sig om mig :)

Kraaaam!

Jag och syster


Kommentarer
Postat av: bina

tack för en trevlig stund idag med er! och som svar på ditt inlägg; tänkte ta med lite såna kakor till er idag men glömde det i all hast, hehe. ;) men får se till att ta med innan de är slut! :D puss gumman

2009-01-16 @ 18:52:03
Postat av: alma

Jag håller med till viss del faktiskt - tror nog mörket i varje fall spär på negativa känslor som redan ligger i luften och håller även med dig om att man borde mysa istället...

Ha en bra dag i vintermörkret, snaaart kommer ljuset!

2009-01-23 @ 17:48:09
URL: http://almasolum.blogg.se/
Postat av: Nils karlsson pyssling

Det är en bra tanke med mörkret och lugnet. Sommaren har ett högt tempo och det är bra att minnas det också. Vad är egentligen att ta det lugnt, är det att planera den bästa solsemestern, dokumentera den perfekt och visa i all evighet. Är det att råplantera fina växter på landet, sy och hänga upp perfekta gardiner och dessutom se till att det endast är schysst lektyr som ligger framme synligt om nån kommer förbi?

2009-02-07 @ 13:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0